Při sestavování hodnotové křivky je nutné se zamyslet nad tím, který faktor omezit, vyzdvihnout a kterého se zbavit zcela.
Tuto metodu lze použít nejen pro zlepšení prodejní komunikace, ale také při vývoji nového produktu. Právě systémový rámec čtyř opatření nás donutí více přemýšlet na hodnotou, kterou přinášíme zákazníkům.
Nejsložitější je Odvrhnout, zbavit se faktoru, který je předmětem tvrdého konkurenčního boje. Důvodem je podvědomá zakotvenost, že přesně tak to má být, že to je nezbytné a nutné abychom si zákazníky udrželi. Dělají to tak přece všichni!
Zakotvenost systému podobnosti, je určitou cestou jistoty. Systém podobnosti vychází z pocitu, že aby výrobek zaujal, musí být podobný tomu co již existuje ale přitom přinášet něco nového. Díky tomu, se setkáváme se spoustou novinek, které nepřináší žádnou nebo jen velmi malou přidanou hodnotu pro zákazníka. Rudý oceán konkurenčního boje, tak pouze omezuje náklady na výrobu aby nabídl lepší cenu.
Blue Ocean strategy naproti tomu, nutí vývojáře a pracovníky marketingu přemýšlet out of box. Hledat skutečnou hodnotu pro zákazníka. Hledá cestu jak vyřešit „bolavá místa“ a tím si vybudovat prostor kde je konkurence irelevantní.